Skolyoz Ortezleri | Plastik Gövde Ortezi - Kariyer Ortopedi

Skolyoz Ortezleri

Skolyoz Ortezler - Skolyoz Korsesi

Skolyoz Nedir?

Kolonna vertebralis olarak tanımlanan omurganın göÄŸüs (thoracic) veya bel (lumbar) bölgelerinde görülebilen transvers ve frontal düzlemde oluÅŸan eÄŸrilik ve rotasyona skolyoz adı verilir. Yani düz durumdaki omurganın bel veya sırt bölgesinde, saÄŸa veya sola doÄŸru meydana gelen eÄŸriliÄŸe skolyoz denir.  Genel olarak S tipi ve C tipi olmak üzere iki gruba ayrılır.  Skolyoz doÄŸumsal (konjenital) veya  sonradan oluÅŸabilir.
Ergenlik (adölasan) dönem geçiÅŸlerinde 10-16 yaÅŸ civarında skolyoz vakalarına da fazla rastanmaktadır.  Skolyoz, büyüme evresinde olan çocuk için ilerleyici olabilirken bazılarında hafif hissedilir.  Hafif vakalarda bariz bir belirti görülmeyebilir. Fakat ilerleyici skolyoz vakaları sakatlığa neden olabilir. Skalyozun bu dönemde çok hızlı açısal deÄŸer kazanmasından dolayı ebeveynlerin çocuklarını sürekli kontrol altında tutmaları önerilir. Herhangi bir kalça, omuz asimetrisinde mutlaka  bir uzmana baÅŸvurulmalıdır.

Skolyoz Tedavi ve Skolyoz Korse Seçimi

Skolyoz tedavisi skolyoza neden olan hastalığa ve skolyoz eÄŸriliÄŸine göre deÄŸiÅŸiklik gösterir.
Genel olarak 40 derece ve altındaki skalyoz tanılarında konservatit korse tedavisi uygulanır. Uygulanan korseler hastanın özel alçı ölçü alınarak ve radyografik bulgularına göre tasarlanıp hastaya uygulanır. Hasta fiziksel geliÅŸimine göre belirli dönemlerde takip edilir.

Skolyoz Ortez (Korse) ÇeÅŸitleriolyoz;

Skolyoz Hastalarının Uzak Durması Gereken Aktiviteler

Skolyoz çeÅŸitleri ve omurga eÄŸriliÄŸi nedeniyle hastaların bazı aktivitelerden uzak durması gerekmektedir. Düzenli egzersiz tüm skolyoz hastalarına tavsiye edilse de kiÅŸilerin çok ağır egzersiz yapmaları önerilmemektedir. Sırt kaslarını güçlendiren ve aÄŸrıların azaltılmasına yardımcı olan egzersizler kiÅŸilerin hareket kabiliyetini de artırmaktadır. Özellikle yüzme, yoga ve pilatesin skolyoz tedavisinde etkili olduÄŸu düÅŸünülmektedir. Omurgaya baskı oluÅŸturabilecek uzun mesafe koÅŸma ya da ata binme gibi sporlarda uzak durulması tavsiye edilir. Skolyoz ameliyatı olan kiÅŸilerin ağır sporlardan kaçınması gerekmektedir. Skolyoz hastaları günlük hayatta yapacakları bazı deÄŸiÅŸiklerle de eÄŸriliÄŸin önüne geçebilmektedir. Uzun süre masa başında çalışmaktan, yüz üstü yatmaktan ve çok sayıda yastık kullanmaktan uzak durmaları gerekmektedir.