Skolyoz Ortezleri

Skolyoz Ortezler - Skolyoz Korsesi

Skolyoz Nedir?

Kolonna vertebralis olarak tanımlanan omurganın göğüs (thoracic) veya bel (lumbar) bölgelerinde görülebilen transvers ve frontal düzlemde oluşan eğrilik ve rotasyona skolyoz adı verilir. Yani düz durumdaki omurganın bel veya sırt bölgesinde, sağa veya sola doğru meydana gelen eğriliğe skolyoz denir.  Genel olarak S tipi ve C tipi olmak üzere iki gruba ayrılır.  Skolyoz doğumsal (konjenital) veya  sonradan oluşabilir.
Ergenlik (adölasan) dönem geçişlerinde 10-16 yaş civarında skolyoz vakalarına da fazla rastanmaktadır.  Skolyoz, büyüme evresinde olan çocuk için ilerleyici olabilirken bazılarında hafif hissedilir.  Hafif vakalarda bariz bir belirti görülmeyebilir. Fakat ilerleyici skolyoz vakaları sakatlığa neden olabilir. Skalyozun bu dönemde çok hızlı açısal değer kazanmasından dolayı ebeveynlerin çocuklarını sürekli kontrol altında tutmaları önerilir. Herhangi bir kalça, omuz asimetrisinde mutlaka  bir uzmana başvurulmalıdır.

Skolyoz Tedavi ve Skolyoz Korse Seçimi

Skolyoz tedavisi skolyoza neden olan hastalığa ve skolyoz eğriliğine göre değişiklik gösterir.
Genel olarak 40 derece ve altındaki skalyoz tanılarında konservatit korse tedavisi uygulanır. Uygulanan korseler hastanın özel alçı ölçü alınarak ve radyografik bulgularına göre tasarlanıp hastaya uygulanır. Hasta fiziksel gelişimine göre belirli dönemlerde takip edilir.

Skolyoz Ortez (Korse) Çeşitleriolyoz;

Skolyoz Hastalarının Uzak Durması Gereken Aktiviteler

Skolyoz çeşitleri ve omurga eğriliği nedeniyle hastaların bazı aktivitelerden uzak durması gerekmektedir. Düzenli egzersiz tüm skolyoz hastalarına tavsiye edilse de kişilerin çok ağır egzersiz yapmaları önerilmemektedir. Sırt kaslarını güçlendiren ve ağrıların azaltılmasına yardımcı olan egzersizler kişilerin hareket kabiliyetini de artırmaktadır. Özellikle yüzme, yoga ve pilatesin skolyoz tedavisinde etkili olduğu düşünülmektedir. Omurgaya baskı oluşturabilecek uzun mesafe koşma ya da ata binme gibi sporlarda uzak durulması tavsiye edilir. Skolyoz ameliyatı olan kişilerin ağır sporlardan kaçınması gerekmektedir. Skolyoz hastaları günlük hayatta yapacakları bazı değişiklerle de eğriliğin önüne geçebilmektedir. Uzun süre masa başında çalışmaktan, yüz üstü yatmaktan ve çok sayıda yastık kullanmaktan uzak durmaları gerekmektedir.